7/14/2008

Climbing Corsica Rocks

Terwijl zo ongeveer vier vrienden dit jaar naar Corsica gaan (niet om te klimmen) zat deze bestemming er dit jaar voor ons niet in. Dit eiland blijft echter wel als klim/wandel bestemming hoog op mijn lijst staan. Zeker na het artikel over klimmen op Corsica dat ik vond op de belgische klimsite Belclimb.net. Verdere beta over rotsen en routes kun je vinden op deze site.



Tijdens mijn eigen vakantie vier jaar geleden werden mijn vriendin en ik al verrast door bizarre graniet structuren en blokken aan de westkust. Tafoni worden ze genoemd, naar het proces dat ze doet ontstaan (zie artikel). Maar ook aan de zuidkust en in het binnenland is er meer dan genoeg mooie rots waar in een voor Europa unieke setting geklommen kan worden.

Corsica is feitelijk onderdeel van Frankrijk maar doet meer Italiaans aan. De corsicanen doe je daar geen eer mee. Sterker nog ze zullen zich alleen corsicaans noemen, een zich sterk onafhankelijk voelende 'enclave' in de Middellandse zee (zie link). Voor wie Corsica eerst op een humoristische manier wil leren kennen lees Asterix op Corsica. Een must voor de maagedelijke corsicaganger. Je zult verbaasd staan over de overeenkomsten die in de strip beschreven zijn en die je op corsica zeker tegen komt.

Geen opmerkingen: