6/16/2008

New Climbits for the Boulderwall

Yahoo !! Dat was als een kind in de snoepwinkel. Het uitzoeken van nieuwe grepen bij Slvtr-climbits van Bernard Klok samen met Tim was er een van 'hebberig graaien'. De grepen van Bernard stonden al lang op mijn verlanglijstje en nu zijn ze er dan (30 kilo totaal, har, har). Veel nieuwe grepen (vers gegoten diezelfde dag!) en een deel B-keuze. Ik had mezelf voorgenomen om naast veel rond ook kleine randjes en slopers uit te zoeken, maar vooral ook een flinke sloot kleine treetjes. Ik heb me nog niet gewaagd aan scewers, die je 'permanent' met schroeven vast zet, maar toch twee hoekgrepen van dat soort genomen (grijze grepen).
Daarnaast heb ik ook nog behoorlijk wat Real Rock grepen uitgezocht die meer met rotsstructuur ontworpen zijn. Scherp dus, heb ik gisteren bij het bouwen en boulderen gemerkt. Maar Oh-la-la wat een fijne wrijving. Vooral in het sterk overhangende deel kan ik daar zeer gemene routes mee bouwen.
Nu nog mijn klimmaats fijne uitdagende, heftige en gemeen technische routes laten bouwen...

Geen opmerkingen: