10/10/2007

Nervus Medianus

Fijn..... heb ik weer. Een tijdje heb ik al tintelende vingers en 's nachts pijnscheuten in mijn linker (godzij dank) arm. Aangezien het niet (snel) overging ben ik gisteren naar de fysio geweest. De anemnese was snel gesteld: een irritatie van de Nervus Medianus (zie nr.6 op linker afbeelding). Knellingen rondom de 4e en 6e nekwervel zorgen er voor dat deze zenuwbaan geirriteerd geraakt is. Het omhoog kijken bij het zekeren is iets dat (nu) niet goed is voor zie zone (hoog) van de nekwervels. Als gevolg heb ik nu in mijn duim, wijsvinger en middelvinger een dof gevoel.


Voor het eerst van mijn leven ben ik nu gekraakt en ik moet zeggen dat het wel resultaat geeft. Helaas duurt het herstel wel langer dan bij spieren en ik stel me maar in op een (lange) poos niet meer klimmen. Ik ga maar op zoek naar (arm)spierversterkende oefeningen die ik wel kan uitvoeren zodat ik me de komende tijd niet helemaal als een zak aardappelen ontwikkel. Keep U posted.

p.s. het bouwen van de boulderwand verschuift in de planning nu iets naar achteren, maar er komen zal hij !!

Geen opmerkingen: